مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد:
طرح استقبال از بهار چهره متفاوتی به مشهد مقدس بخشید

خبرگزاری فارس: مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد گفت: طرح استقبال از بهار چهره متفاوتی به مشهد مقدس بخشید.

خبرگزاری فارس: طرح استقبال از بهار چهره متفاوتی به مشهد مقدس بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، حسین برلیانی آراستگی را یکی از مهم‌ترین پیام‌های نوروز دانست و افزود: اقداماتی که در سطح شهر در راستای طرح استقبال از بهار، صورت می‌گیرد، علاوه بر زیبایی بصری، نشاط و افزایش رضایت شهروندان و مسافران را در آستانه سال نو به همراه دارد.

مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مکان‌یابی نمادهای نوروزی دی ماه امسال انجام شد، گفت: زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در سال 91 با توجه به رشد و توسعه نصب نمادهای بهاری، چهره‌ای متفاوت نسبت به سال قبل را تجربه می‌کنند.

برلیانی افزود: اجرای طرح مکان‌یابی نمادهای بهاری توسط کارگروهی خبره از کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری، معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان پارکها و سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری مشهد در مناطق 13گانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی طرح مکان‌یابی نمادهای نوروزی را در حوزه فرهنگی و خدمات شهری، طبق آیین‌نامه استاندارد مبلمان شهری عنوان کرد و افزود: این طرح در چهار بخش شامل معیارها و استانداردهای مکان‌یـابی، ضرورت و طرح مسئله مطالعات و زیباسازی، شناخت کالبدی فضایی و ضوابط و مقررات شهرسازی ارزیابی شده است.

برلیانی قابل فهم بودن آثار هنری را برای مردم مورد توجه قرار داد و یادآور شد: نقاط ایست‌ها و مکث‌ها، آمد و شدهای جمعیتی، تطابق بین فرم، موضوع و مکان و گذرگاه‌ها از مهم‌ترین مواردی بود که در جانمایی یک اثر هنری مورد سنجش قرار گرفت، تا علاوه بر زیبایی بخشی به محیط اطراف، حاوی پیام به مخاطبان نیز باشد.

مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه امسال سه مشاور دارای صلاحیت به شناسایی نقاط مستعد جانمایی نمادهای نوروزی در سطح شهر پرداختند، ادامه داد: نمادهای شهری باید به گونه‌ای جانمایی شوند که بحث ترافیکی را در شهر مخدوش نکنند و در زیباسازی شهر نیز موثر باشند.

انتهای پیام/س30